یادداشت‌ها و برداشت‌ها

206

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۱۰ ق.ظ

حقیقتا این چیزی نبود که از دانشگاه انتظار داشتم! عاشقش هم نشدم! درحالیکه فکر میکردم میشم! حالا دلیلشم تعاریف بقیه بود ولی من اینقدر خسته شدم شاید و استرس داشتم که شاید! شاید! نمیشد لذت برد و خوشحال بود! بهرحال باری، بقیه دوباره اصرار کردن که بابا حالا روز اولت بوده و خسته شدی و فلان و بهمان! حالا خدا داند! 

بهرحال، بنده صبوری اراده کردم تا ببینم چه خبره و بعد چیزامو بخرم. ترم یکیا همه مشکی پوش، و با کوله بودن. چیزی که تصورش میرفت! یعنی موقع ناهار یکی رو دیدم که گفت خودش وقتی ترم یکی بوده، کلن حتا کفششم مشکی بوده! در این حد :| خلاصه، من امروز فقط مقنعم مشکیه، چون هنوز مانتو نخریدم و مانتو مدرسمم داغه ی چیز دیگه پوشیدم! اولش نمیخاستم بپوشم ولی بعد دیدم چاره نیست!

هنوز دلم میخواد بخوابم! -.- اینقدر دلم میخواد بخوابم که حاضرم تا آخر عمرم دیپلمه بمونم و با این وضعیت کلاسا و دانشجوعا اصلا هم علاقه ای به علم ندارم. اونم وقتی مجبوری پنج و نیم بیدار شی که شیش برسی :| که سوار شی و بعد یک ساعت یک ساعت و نیم تو راه باشی!!!! تازه هنوز نمیدونم خابگاه بگیرم یا نه. واقعنم نمیدونما! خعلی مزخرفه -.- 

الان دوستان رسیدن دیگه باید رفت و بعدن نوشت!

وی اکنون در کلاس است! کلاسهام به طرز عجیبی تشکیل میشن!!! 

تازه امروز ایستگاه اتوبوس اولی رو رد کردم و بیچاره شدم! -.-

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۰۲
Mileva Marić

نظرات  (۱۳)

۰۲ مهر ۹۸ ، ۰۸:۳۲ هیوا جعفری

من ترم یک خیلی داغون بودم و بهم سخت گذشت اونم تو یه شهر غریب. ولی وقتی دوستامو پیدا کردم و عادت کردم به فضا خیلی واسم دوست داشتنی بود به حدی که نمی تونستم برگردم

پاسخ:
عاقاا... تقریبن همه همینو میگن! امیدوارم همینطوری شه :)

:)))

فقط اون تیکه ک میگی خاضری دیپلمه بمونی😂😂😂

پاسخ:
من تاقبلش خاستار چندین دکترا بودم ولی اینقد سخته که هیچی :|

اصن قیافه ترم اولیا که هنوز آب بندی نشدن از چندین کیلومتری دانشگاه هم مشخصه.دیگه داخل دانشگاه که جای خود داره. :))

پاسخ:
نمیخااااام )))):
۰۲ مهر ۹۸ ، ۱۴:۴۹ سجاد آشنا

چند روز در هفته کلاس دارید؟

پاسخ:
هر روووووز!!

اووو بابا بذار چهار روز بری بعد بگو خوشم نیومد :/ برو یکم سوراخ سمبه‌هاشو پیدا کن. یکم بیشتر بگذره حل میشه :)) 

پاسخ:
خیلی بورینگ و سخت و خسته کنندس و باید کله سحر بیدار شم!
امیدوارم :)
۰۳ مهر ۹۸ ، ۰۷:۲۶ جادوگر قبیله [ستوده] ••

بالاخره اون قسمتای جادویی دانشگاهم پیدا میکنی نگران نباش فقط حسابی خوش بگذرون و درکنارش درستم بخون 

پاسخ:
ستوده. ساعت پنج صبح بیدار شدن زجر محضه!
۰۳ مهر ۹۸ ، ۰۹:۳۰ سجاد آشنا

هر روز؟!! چی میگی!!

 

خوابگاه بگیرید بهتر نیست؟!

 

ولی یه چیزی بگم. من ارشد، فاصله‌ی خونمون تا دانشگاه 1.5 تا 2 ساعت بود. البته چون اکثر بچه‌ها از راه دور میومدن و تعداد درس‌ها هم کم بود (هر ترم 4 درس)، نماینده با آموزش هماهنگ میکرد که فقط 2 روز در هفته کلاس باشه. البته ما کلاً 3 ترم دانشگاه رفتیم. ترم چهارم باید کارهای پایان‌نامه رو انجام میدادیم که واسه بعضیا لازم بود که مرتب به دانشگاه سر بزنن، ولی واسه من نه.

اینو می‌خواستم بگم که من چون تنها باید می‌رفتم دانشگاه یه مجموعه سخنرانی از دکتر بانکی‌پور در مورد انتخاب همسر دانلود کرده بودم که موقع رفت و برگشت گوش میدادم. بیشتر از 40 جلسه بود که اکثرش رو تو راه دانشگاه گوش دادم. بهش میگن ایجاد ارزش افزوده در وقت‌های مرده.

شما هم میتونید به چیزی که علاقه دارید که البته بدردبخور باشه و یه چیزی به آدم اضافه کنه رو گوش بدید. البته به نظر میرسه شرایط شما طوری هست که انگار امکانش نیست. اولاً صبح زود باید برید که اون موقع ممکنه حوصله نداشته باشید چیزی گوش کنید، دوم اینکه همراه دارید از این لحاظ زیاد جالب نیست که هندزفری تو گوش بذارید، سوم اینکه ممکنه به خاطر حجم درسها دیگه حوصله‌ی یادگیری خارج از دانشگاه رو نداشته باشد. اگه مینونید فایل‌های صوتی طنز یا حتی کتاب صوتی گوش کنید. اگه بتونید این کارو کنید و به محتوای اون فایل‌های صوتی علاقه داشته باشید اصلاً متوجه گذر زمان نمیشید.

 

دانشگاه صنعتی اصفهان میرید؟

پاسخ:
چهار روز ک خب همه دارن اون یک روزشم یک ساعته که امروز استاد گفت میتونید یک هفته نه یک هفته بیاید دو ساعت! -.-
خوابگاه جا نداره دیگه متاسفانه :) وگرنه خب... شاید بهتر میبود کی میدونه :)
آهان کار خعلی خوبیه... به شرط اینکه پاور بانک داشته باشی که مطمئن باشی نمیمونی اونم چون من ترم یکیم و اگه گوشیم نباشه تو دانشگاه گم خواهم شد :/  
آره کلن دلم میخواد تو راه بخوابم ولی نمیشه...
با همراه ها هم معمولن ابتدای سفر صحبت میکنیم و تا اخر که میرسیم دیگه حرف نمیزنیم که :) کلا پیشنهاد خوبی بود سعی میکنم سعی کنم :دی
نه خود دانشگاه اصفهان :) شاید دیروز بود میگفتم کاش صنعتی بود ولی یکم یکم داره نظرم عوض میشه :) صنعتی خعلی نزدیک تر بود البته :) به جای ۶ هم ۷ میرفتم! 
شما خودتون چی خوندید؟ کجا بودید؟
ببخشید دیر جواب دادم امروز کلا دانشگاه بودم :)
۰۳ مهر ۹۸ ، ۰۹:۵۹ جادوگر قبیله [ستوده] ••

تو احتمالا از اون ادمایی هستی که شب بیداریو ترجیح میدن نه؟ باور کن من بودم استقبال میکردم D: ولی اگه واقعا اینقدر برات سخته خوابگاه نمیتونی بگیری؟

پاسخ:
نه ستوده. من تابستون هفت و نیم هشت بیدار میشدم. الان پنج بیدار شدن وقتی ک تاریکه یکم زوره برام :) 
خوابگاها پر شدن -.- از توام ببخشید دیر جواب دادم، دانشگاه بودم :*

خاطراتتو برامون بنویسسسس ^_______^

پاسخ:
چشم :) در دست انجام! :)))
۰۳ مهر ۹۸ ، ۲۱:۱۰ سجاد آشنا

یکی از ترفندهایی که بعضیا تو دوران کارشناسی من می‌زدن این بود که واسه درس‌هایی که تنها درس توی یک روز بودن و فقط به خاطر اون باید دانشگاه میومدن، میگشتن ببینن که اون استاد همون درس رو دیگه تو چه روزایی داره. اگه یه روزی داشت که تو اون روز یه درس دیگه داشتن و با اون درس‌ها تداخل نداشت، همون روز همون ساعت می‌اومدن سر کلاسش و موفع حضورغیاب بهش میگفتن که واسه اون یکی روز هستن. اگه استاد بامرامی باشه این کار رو واستون میکنه ولی خب قبل از این که این کار رو کنید حتما با خودش صحبت کنید و اجازه بگیرید. شاید خوشش نیاد. مثلا بگید من راهم دوره شما این درس رو روز دیگه‌ای هم دارین؟ اولش حتما باید بگید استـــــــــــــــــــــــــــــــاد :))))

-----------------------------------------------

خوابگاه از این نظر که باعث میشد خوابتون بیشتر بشه و هزینه‌هاتون کمتر بشه خیلی خوب بود ولی خب ممکن بود یه سری چالش‌ها هم که تو ذات زندگی در خوابگاه هست براتون به وجود بیاره که بستگی به خودتون داشت که تا چه میزان میتونستین باهاش کنار بیایید.

-----------------------------------------------

بله، باتری چیز مهمیه!

-----------------------------------------------

چرا دانشگاه صنعتی اصفهان رو انتخاب نکردین؟! من اطلاع دقیقی ندارم ولی به صورت پیش‌فرض تو ذهنم این هست که صنعتی‌ها بهتر باشن ولی خب دانشگاه اصفهان هم خوبه.

-----------------------------------------------

کاردانی | مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار  | ملاصدرای رامسر - روزانه

کارشناسی ناپیوسته | مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار | آیندگان تنکابن - غیرانتفاعی

ارشد | مهندسی فناوری اطلاعات - تجارت الکترونیکی | مهرآستان آستانه اشرفیه - غیرانتفاعی

-----------------------------------------------

خواهش میکنم. این چه حرفی هست! :)

-----------------------------------------------

من یه سری از کتاب‌های کامپیوتر رو دارم - اگه بخواید بعضیاشو میتونم واستون بفرستم ولی هزینه‌ی پست‌شو خودتون باید بدین :)))

 

ببخشید شما اصفهانی هستین؟

پاسخ:
عجب :)))) آخه نامردی و گسسته میشه اینطوری کلاسام :) بقیه هم همینطوری دارن! منم ترم یکی و نادان و کمرو واقعن نمیدونم :-/ :) و شاید نمیتونم! نمیدونم کلن سخته -.-
خوابگاهم همون قضیه بالاست! میگن خوابگاها پر شدن و دیگه جا نیست و باید بریم التماس و این حرفها! ولی من واقعن نمیدونم سرویس و راه بهتره یا خوابگاه! خونه و غذا خداییش خیلی خوبه واقعن! منم نمیدونم و تازه سه روز گذشته و اصلا موندم چرا اینقد سخته و چقدر انتخاب کردن سخته :)
بله صنعتی اصفهان بهتره و برای منم نزدیک تر بود :) منتها نیاوردم :) دو اینکه اولویتامم بعد از اینکه فهمیدم کامپیوتر اصفهان بالاتر از صنعتی عمل کرده چند سال عوض کردم و بعد از تهرانا و صنعتی، به جای رشته های دیگه صنعتی به جز کامپیوتر، خود اصفهان رو زدم و اول خورد تو ذوقم منتها دانشگاه اصفهان خیلی دانشگاه قشنگیه و الان سبزه و مطمئنن تا چند وقت دیگه که قشنگ پائیز بشه، دانشگاه زرد و نارنجی و قهوه ای میشه :) کلا خیلی قشنگ و بزرگه و من فقط یکم نگران جوم :) خیلیم بد نیست:دی 
او...! خودتون کجایین؟ :| چقد این ور اون ور شد منم ک کم اطلاعم و عادت ندارم :)
هنوز نمیدونم کتابارو بگیرم یانه! یک گروه هم داریم که مال دانشگاه خودمونه و ملت کتاباشونو میخرن و میفروشن، در کل ممنون اگه خواستم اطلاع میدم بهتون :)
بعله :) شما چطور؟ 
۰۴ مهر ۹۸ ، ۱۹:۲۵ سجاد آشنا

بله شاید بهتر باشه ترم اول زیاد ریسک نکنید. به نظرم بهتر هست ترم اول بیشتر با خود دانشگاه، با اساتید و بچه‌ها آشنا بشید و روال کار دستتون بیاد. سعی کنید با بچه‌ها تعامل داشته باشید. حتماً ردیف جلو بشینید. جلو نشستن تأثیر بالایی در یادگیری و تمرکز حواس داره. هرچند خودتون حتماً این چیزا رو میدونید. من الان چشم و گوش مفت گیرم اومده میخوام نصیحت کنم :))

اگه یه کلاس رو دیر کردین و میدونید که اون استاد از همون دقیقه‌ی اول درس رو شروع میکنه شاید بهتر باشه اون جلسه رو اصلا نرید. چون اگه برید و نیم ساعت از کلاس گذشته باشه، ممکنه احساس کنید بچه‌های دیگه از شما باهوش‌ترند. علت‌ش اینه که یه سری توضیحات، اولِ هر کلاس معمولاً داده میشه که هدف درس رو و اینکه تو این جلسه دنبال چی هستین رو مشخص میکنه. اگه اون ده دقیقه‌ی اول رو یه نفر نباشه متوجه‌ی بقیه‌ش هم نمیشه.

حتماً ارائه بدین. اگه استاد میگه این درس ارائه داره هرکی دوست داره یه بخش از درس رو ارائه کنه؛ حتماً دستتون بالا کنید. حتماً ارائه کنید.

حتماً تمرینهای کلاسی رو حل کنید.

بعضی کلاس‌ها برای انجام کارها و پروژه‌ها گروه‌بندی میشن. دانشجوها معمولاً و در یک نگاه سخت‌گیرانه دو دسته هستن. دسته‌ی اول اون‌هایی هستن که پروژه‌ها رو خودشون انجام میدن و تمایلی به کار گروهی ندارن. دسته‌ی دوم هم اونایی هستند که کارهای خودشون رو گردن دیگران میندازن؛ اینا به سایر دانشجوها برای همگروه شدن میچسبن. این رو گفتم که بدونید اگه از دسته‌ی اول باشید در مورد گروه شدن با چالش مواجه خواهید شد. و اگه خجالتی و کمرو باشید یه دفعه به خودتون میایید و می‌بینید که تمام کارها رو خودتون انجام دادین و فلانی که هیچ کاری نکرده به خاطر اینکه با شما  همگروه بوده نمره‌ش با شما یکی شده.

به نظرم کم‌کم باید وضعیت و حس و حالتون بهتر بشه. ببینید، اگه میخواید یه چیزی سریع بگذره مهمترین کار اینه که منتظر تموم شدنش نباشید. یعنی وقتی دانشگاه هستید برای خونه رفتن لحظه‌شماری نکنید. برعکس وقتی توی کلاس هستید سعی کنید با انگیزه و با اشتیاق گوش کنید. حتماً سر کلاس سوال بپرسید. گفتم که حتماً سر کلاس ردیف جلو بشینید. گوشیتون رو روی میزتون بذارید و صدای استاد رو با اجازه ازش ضبط کنید. اگه اجازه نداد سعی کنید اگه میتونید به صورت مخفیانه ضبط کنید. بعدا به دردتون میخوره.

دقت کنید. شما فقط یک بار فرصت دارید که سر هر کلاس، و سر هر جلسه باشید. عمر شما تو این کلاس‌ها مصرف میشه پس نباید بی‌ثمر باشه. ببخشید که اینقد نصیحت میکنم. فرض میکنم شما خواهر کوچکتر من هستین. من اگه دختر داشتم بهش همین چیزا رو تقریباً میگفتم. البته پسر هم داشتم باز همینا رو میگفتم (شاید یه خرده فرق میکرد بعضی چیزا).

از اینکه به دیگران درس یاد بدین بدتون نیاد. این کار رو تا اونجایی که میتونید، از پسش بر میاین و به کارهای دیگه‌تون آسیب نمیزنه انجام بدین. این به نفع شماست. فقط اونی که خوب درس رو فهمیده میتونه به بقیه یاد بده. تا شما یه چیزی رو بلد نباشید نمیتونید به یه نفر دیگه یاد بدین. بنابراین یاد دادن به دیگران باعث تقویت خودتون میشه. باعث میشه درک بهتری از درس داشته باشید. درکتون واقعاً عمیق‌تر میشه.

به نظرم دانشگاه‌های صنعتی تو رشته‌های فنی مثل کامپیوتر از دانشگاه‌هایی که صنعتی نیستن بهترن. این تصوری هست که تو ذهن من هست و ممکنه غلط باشه.

فدای سرتون که نیاوردید. شما دانشگاه بدی قبول نشدید. دانشگاه اصفهان دانشگاه خیلی خوبی هست. یه چیزی بهتون بگم، الان یه جوری شده که یه خرده دانشگاه‌ها به هم نزدیک شدن. یعنی کم‌کم عدالت آموزشی تو کشور داره بیشتر میشه.

بببنید یه بحث، بحث جو دانشگاه هست که من منکرش نیستم. یعنی شما تو دانشگاه شریف باشید مطمئناً وضعیت‌تون خیلی فرق میکنه با زمانی که مثلا تو دانشگاه‌هایی که من درس خوندم باشید.

چی میخوام بگم

اینو میخوام بگم الان با وجود اینترنت، شما به خیلی از منابع آموزشی ی بهترین دانشگاه‌های ایران و حتی دنیا دسترسی دارید. یعنی میتونید برید دانشگاه خودتون بعد ویدیوی همون کلاس رو تو اینترنت ببینید.

توی سایت مکتب‌خونه از این ویدیوها میتونید پیدا کنید. مثلا این صفحه‌ی ویدیوهای استاد کیارش بازرگان - دانشگاه صنعتی اصفهان - درس برنامه‌نویسی C و C++ هست.

یا حتی اگه انگلیسی‌تون خوب باشه میتونید از ویدیوهای مربوط به بهترین دانشگاه‌های دنیا استفاده کنید. مثلا آقای David J. Malan از اساتید مشهور علم کامپیوتر در دنیا هست که فکر کنم تو دانشگاه هاروارد تدریس میکنن. توی youtube ویدیوهاشون هست. ایشون علم کامپیوتر رو به بهترین و جذاب‌ترین روش‌ها آموزش میدن. بعضی از ویدیوهاشون رو تو این صفحه میتونید پیدا کنید. تو اون صفحه از گوشه‌ی بالا-سمت راست میتونید درس‌های مختلف رو انتخاب کنید و جلسات مختلف رو ببینید.

دانشگاه خیلی خوبه. چون اونجا آدم‌های شبیه شما هستن که حال و هواشون شبیه شماست. هدفشون، فکراشون، نگرانی‌هاشون، چالش‌هاشون و تقریباً همه‌چی. این به شما قدرت میده. شما با هم میتونید کارهای بزرگی انجام بدین. اگه شوق و ذوقش رو داشته باشید. چون تو یه سن و سال هستین میتونین با هم کارهای زیادی انجام بدین. شما تو هیچ محیط دیگه‌ای، حضور نخواهید داشت که با این تعداد آدم که همسن و سال شما هستن معاشرت داشته باشید.

سعی کنید تو فعالیت‌های مختلف علمی شرکت کنید. تمام این کارها میشه تجربه و همه‌ی اینها به دردتون میخوره.

بعید میدونم یه استاد به شما یه کتاب رو معرفی کنه و شما تمام اون کتاب رو بخونید. معمولاً فقط چند تا فصل رو درس میدن. خوبی ی کتاب اینه که باعث میشه، شما درک عمیق‌تری از اون مبحث داشته باشید. شاید بهتر باشه یه چیزی رو بگم. ببینید به عنوان مثال، این کتاب‌هایی که ترجمه میشه تو زبان اصلی مثلا 20 تا فصل داره. خب؟ حالا از این 20 تا فصل مثلا فقط 12 فصلشو ترجمه میکنن. خب؟ حالا این استاد که میاد کتاب رو به شما معرفی میکنه میگه من فقط مثلاً 9 فصل رو درس میدم. خب؟ بعد شما اگه این فصل‌ها رو هم از کتاب نخونید به جاش از جزوه بخونید که فقط یه بخشی از کتابه، درکتون خیلی سطحی میشه و اگه همه‌ی اون‌ها رو هم خوب یاد بگیرید فقط یه بخش خیلی کمی از کل مباحث مربوط به اون درس رو یاد گرفتید.

مثه اینکه کلمه‌ی «ببینید» تکه کلامم هست خودمم نمیدونستم.

چه خوب که همچین امکانی هست که کتاب‌های دسته دوم رو بگیرید. چون معمولا بیشتر از یه ترم استفاده نمیشن. ولی شاید بهتر باشه تا قبل از فارغ‌التحصیلی نگهشون دارید.

نماینده انتخاب کردین؟ گروه تلگرامی یا واتساپ دارین؟ این گروه‌ها خیلی مهمه‌ها. خیلی از مشکلات و مسائل رو میتونید تو همین گروه‌ها حل کنید. با همدیگه هماهنگ کنید.

من رامسری هستم :)

چقدر زیاد شد. ای کاش به عنوان پست ارسالش میکردم :)

ببخشید که سرتون رو درد آوردم

موفق باشید

پاسخ:
من دارم عذاب وجدان میگیرم ازینکع پاسخ نظرتون رو دیر میدم! چون میخواستم یک موقعی باشه که سر وقت و جوابتونو درست حسابی بدم ولی واقعا انگاری وقت نمیشه! واسه همین ازتون تشکر میکنم که این همه وقت گذاشتین، من شاید تا حالا ۵ بار نظرتون رو دیدم و از اوناییش که به دردم میخوره حتما استفاده خواهم کرد! 
بنابراین کلن ممنون :) منو مدیون خودتون کردین :) 
۰۷ مهر ۹۸ ، ۱۳:۰۱ سجاد آشنا

موفق باشید :)

پاسخ:
ممنون :)

چه خوب توصیف کردی روز اول دانشگاهو :دی من همچین انتظاری از روز اول دانشگاه داشتم. :دی

خیلی جذابه مهندسی کامپیوتر. نه؟ :)

پاسخ:
من نداشتم خدایی ):
اوهوم :) من که لذت دارم میبرم بقیه رو نمیدونم! مخصوصن سر کلاسای تخصصی :) **

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">